Niste prijavljeni !
Vaša košarica je prazna.

Dobrodošli u svijet čitanja, učenja, zabave i čuda!

Planet Zoe djeluje kao izdavačka kuća i edukacijski centar. Specijalizirali smo se za razvojnu stručnu literaturu i praktične priručnike za roditelje. Voditeljica i stručna urednica: Ilona Posokhova, prof. logoped

Pjesmarica za razvoj govora i početak čitanja ''Kućica u gljivi''

Cijena knjige:129,00 kn
Akcijska cijena:122,55 kn

Ova ilustrirana zbirka pjesama namijenjena je djeci predškolske dobi čiji je govorni razvoj još u punom zamahu, kao i djeci koja u svom govornom razvoju imaju teškoće zbog kojih su im potrebni dodatni poticaji. Sastavljena je od 75 jednostavnih i lako razumljivih pjesama. Djeci zanimljivi i bliski sadržaji, pretočeni u ritam pjesmica, rezultirat će uvijek iznova prisutnom željom djeteta da ih sluša pa i samo govori. U ovim pjesmama nema djeci nepoznatih riječi niti apstraktnih pojmova koji nakon susreta s pjesmom ostaju nerazjašnjeni. Glasovna struktura svake pojedine riječi (kratka riječ sastavljena pretežito od dva ili tri otvorena sloga) pažljivo je odmjerena pa ih djeca lako mogu izgovoriti i zapamtiti obogaćujući vlastiti leksik.
 
"Lako je zamijetiti da je ovu knjižicu napisao netko tko jako dobro poznaje djecu i njihov govorni razvoj."  (Iz recenzije)

Osim za razvoj govora, ova pjesmarica može poslužiti i kao čitanka za djecu koja tek ovladavaju vještinom čitanja, ali i za učenike s teškoćama u čitanju. Pjesmice su za čitače podijeljene u 3 razine: najjednostavnije i najkraće pjesmice su tiskane velikim tiskanim slovima, s posebno velikim proredima između riječi (3 mm) i redaka (6 mm) (kako bi dijete moglo lakše percipirati zasebne riječi i pratiti redak prstom). Pjesmice druge razine tiskane su malim tiskanim, ali krupnim slovima (4 mm) s jednakio velikim proredima, kao i pjesmice prve razine. I, naposljetku, pjesmice treće razine (duže pjesme-priče) tiskane su uobičajenim za djecu malim tiskanim slovima s uobičajenim proredima.

Na kraju knjige nalazi se opis metodike rada s pjesmicama u svrhu provjere i vježbanja razumijevanja. Za svaku razinu čitanja nudi se drukčija metoda rada na razumijevanju pročitanog.


Riječ autorice

U svom tridesetogodišnjem radu na rehabilitaciji slušanja i govora u djece "otkrila" sam pjesmicu kao vrlo vrijedan materijal za rad na razvoju govora i izgovora. No u listanju postojećih knjiga i časopisa nisam imala sreće naići na pjesmice koje bi mi bile prikladne za rad. Poslije duljeg bezuspješnog traganja počela sam ih sama sastavljati i uz jednostavne crteže pisati djeci u bilježnice.
Otkrila sam da su pjesmice djeci bile prihvatljivije i zanimljivije kad su im nešto kazivale svojim sadržajem. Naime, najviše su im se sviđale one pjesmice koje su, osim cilja da pouče djecu oponašati ritam i izgovarati pojedine glasove, pričale i neku priču.
Smišljala sam ih najčešće odlazeći na posao, uz ritam hodanja ili "uz ritam brisača", vozeći se u automobilu za kišnoga dana. Djeca su najviše voljela one pjesmice za koje sam pri stvaranju imala viziju slike koju ću nacrtati pa su te pjesmice onda i sama djeca lakše ilustrirala. Pogotovo su dobro prihvaćala pjesmice čiji smo ritam pratili pokretima, tim više ako je pokret pomagao i razumijevanju sadržaja ili se koristio u pokretnoj igri.
Pjesmica predstavljena djeci u takvom obliku imala je prednost i u tome što je ponavljanje istog izričaja bilo u njoj logično i čak zabavno. A mi dobro znamo da je ponavljanje istoga ono što dovodi do usvajanja pravilnog izgovora, a korištenje istih izričaja u istim ili sličnim situacijama do usvajanja (razumijevanja i korištenja) tog izričaja.
Često su vrlo jednostavni pokreti sa značenjem ili najjednostavniji crteži pomagali da se dijete prisjeti neke riječi ili čak nauči napamet čitavu pjesmicu. Naprimjer, IDE MACA MAU-MAU ili SIVO NEBO, SIVA VODA… Posebno sam primijetila da su djeci drage pjesmice s afektivnim sadržajem. Takvu sadržaji su postizali veći uspjeh kad bi se dopali i odrasloj osobi koja vodi igru, jer bi ona svoj afektivni doživljaj uspijevala tako lakše prenijeti i na dijete.
Ove pjesmice namijenjene su djeci predškolske dobi, onoj čiji se govor još razvija, pa i onoj koja u tom razvoju imaju neke male poteškoće, ali i svoj drugoj djeci kojoj se svide. Pristupačne su jer su sadržajno jednostavne i razumljive svojim biranim rječnikom, svojim jezičnim, fonetskim i ritmičkim strukturama.
Voljela bih da djeca u tim pjesmicama osjete veselje i da ih zažele čuti ponovno. Voljela bih da ponekad pomognu roditelju pridobiti mališana ranije na spavanje s obećanjem da će mu čitati i pokazivati ilustracije. Višekratno čitanje pomaže učenju novih riječi, boljem razumijevanju sadržaja i korekciji izgovora. Ako dijete poželi da mu se pjesmica čita iznova, polako će naučiti dopunjavati rimovanu riječ ili čitav stih koji je roditelj namjerno izostavio.
Mira Čudina Obradović u knjizi "Igrom do čitanja" kaže: "Dijete do dolaska u školu čuje mnogo više priča, nego li dječjih pjesmica i stihova. Sa stajališta razvoja predčitačkih vještina, to je pogrešno. (…) Često slušanje, čitanje i ponavljanje pjesmica u rimi, hrabrenje djeteta da predvidi završetak u rimi, da nadopunjuje stihove rimom, da pamti rimu, bit će vrlo korisna vježba." (Školska knjiga, 2003.)
Posebno su vrijedna pitanja koja su vezana uz svaku pjesmicu, a služe za provjeru razumijevanja, slušanja, zapamćivanja i vježbu pravilnog govora. Pitanja mogu potaknuti dijete na razgovor o sadržaju pjesme, ali i o njegovim osobnim iskustvima i doživljajima.
Još nešto. U pjesmicama kroz djeci razumljiva iskustva možemo prenijeti i poneku pouku. Naprimjer, kako nije samo veselje primati i biti pozvan na slavlje, već i davati i pozivati. Kako treba imati osjećaja za male, nemoćne i starije; razvijati ljubav prema prirodi i svemu što je živo i što raste; iskazivati ljubav i zahvalnost onima koji nas vole i brinu o nama, bratsku ljubav i opraštanje mlađoj braći. Ponegdje postoji odgojna crta, naprimjer da se ne pravi šteta i da se pronalazi radost u stvaralaštvu i radu; a neke ukazuju na opasnost ako se dijete udalji od odrasle osobe i dr.
Opazit ćete osim toga da su pjesmice na početku tiskane velikim tiskanim slovima i da su kraće i jednostavnije. To je zato što su namijenjene za čitanje prvašićima koji moraju uvježbavati novostečenu vještinu čitanja, kao i djeci s teškoćama u čitanju. Sve pjesmice u prvom dijelu knjige, šaljiva naslova "Što rade miši po kiši", tiskane su krupnim slovima s povećanim razmakom između riječi, kao i između redaka. Svrha toga je da čitači početnici i oni sa specifičnim teškoćama u čitanju mogu svojim prstićima ili olovkom prolaziti ispod svakog retka praveći male polukrugove ispod svakog sloga. Slogove u pjesmicama nismo razdvajali jer želimo postići usporeno, ali sliveno čitanje izbjegavajući da između slogova uzima predah. U svakom slučaju, dijete ne smijemo požurivati. Trebamo mu dati vremena koliko treba.
Želim samo reći da sam pjesmice stvarala s velikom radošću, a željela bih da ih s istom radošću bakice čitaju unucima i da im se vesele svi nevješti mali čitači.


                                                                        Ivana Machiedo Herljević

 

 

Bilješka o autorici

Ivana Herljević, kći Petra i Magde Machiedo, rođena je 19. veljače 1930. u Splitu, gdje je 1949. maturirala u gimnaziji. Nakon diplome stečene na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (romanistika) nekoliko godina radila je kao korespondentica i prevoditeljica za talijanski i francuski jezik. Od 1964. godine do mirovine radi kao individualna audiorehabilitatorica u Centru za rehabilitaciju slušanja i govora Suvag u Zagrebu. Nekoliko godina (uz rad) na Odsjeku za fonetiku Filozofskog fakulteta proučava sposobnost slušanja djece s oštećenim sluhom uspoređujući njihovo slušno oštećenje s intenzitetom i frekvencijskim poljima optimalnima za njihovo slušanje.  Svoj rad na slušno-govornom osposobljavanju djece u Suvagu tijekom godina demonstrirala je studentima edukacijske rehabilitacije i fonetike, hospitantima iz zemlje i inozemstva koji su se u Zagrebu usavršavali za rad verbotonalnom metodom. Radila je na izobrazbi takvih stručnjaka u Francuskoj, Italiji i Belgiji (Toulonu, Toulouseu, Avignonu, Genovi, Salsomggiore-termama i Bruggeu). U Belgiji (u Bruggeu) uvela je verbotonalnu metodu u Institut Spermalie.

Tijekom dugogodišnjeg praktičnog rada s djecom razne dobi autorica je napisala stotine dječjih pjesama u svrhu razvoja govora.

Bilješka o ilustratorici

Ana Jakić-Divković, akademska slikarica-grafičarka, rođena je u Erdutu 20 rujna 1963. godine. Osnovnu i srednju školu polazila je u Osijeku. Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu završila je u klasi prof. Frane Para, grafički odjel. Sudjelovala je na mnogim skupnim i samostalnim izložbama, slikarskim i kiparskim.

Od 1982. godine bavi se ilustracijom. Ilustrirala je udžbenike i knjige za djecu, te knjige poezije hrvatskih autora i znanstvene publikacije.

Surađuje s kulturnim i znanstvenim institucijama na izradi diploma, povelja i zahvalnica. Ilustracije i tekstove objavljuje u časopisima za djecu.

Autorica je tekstova i ilustracija dviju slikovnica. Živi i radi u Zagrebu kao samostalna umjetnica.

 

©Planet Zoe 2009. Sva prava pridržana. Korištenje, kopiranje i citiranje tekstova zabranjeno bez dozvole nakladnika.

 

 

 

 

 

 

96 str., format 170 x 240 mm, s ilustracijama boji, tvrdi uvez,
izdavač: Planet Zoe, 2009.

Autorica: Ivana Herljević   Ilustratorica: Ana Jakić-Divković

Cijena knjige:129,00 kn
Akcijska cijena:122,55 kn

Učlanite se u Planet Zoe i ostvarite pogodnost dodatnog rabata prilikom svake narudžbe.

Logirajte se i cijene u knjižari automatski će se za Vas smanjiti za dodatnih 3%.

Prijava članova:
E-mail:
Lozinka:
 

Što su razvojne igre

Često se povlači stroga granica između “običnih” i razvojnih igračaka. Primjerice, pli&s... detaljnije »

Razvojne priče za glasno čitanje

"Razvojne priče za glasno čitanje" je nova biblioteka nakladničke kuće Planet Zoe u kojoj ... detaljnije »

Razvoj fine motorike

Priprema za školu, osim razvoja predvještina čitanja i računanja, također uključuje ra... detaljnije »

Prijava za newsletter

Budite na vrijeme obavješteni o novim izdanjima i ostalim novostima na našim web stranicama i prijavite se za newsletter.
E-mail:


Izrada web stranica: I.T.B.        AdminX CMS